Planowanie długoterminowych celów i zarządzanie przepływami pieniężnymi
W miarę jak Twoja praktyka będzie się rozwijać i ewoluować, będziesz mieć więcej możliwości, aby coś zmienić dla swoich klientów. Może to być dobre – a może nawet konieczne – ale oznacza to również, że będziesz musiał poświęcić czas i wysiłek, aby zaplanować i przygotować się na dłuższą metę. Na przykład, kiedy zaczynasz jako specjalista ds. rachunkowości, możesz mieć jedynie mgliste pojęcie o tym, co chcesz robić w swojej karierze. W miarę zdobywania doświadczenia możesz zacząć układać plan, który zawiera konkretne cele i ramy czasowe dla każdego obszaru Twojej kariery. Twoje długoterminowe cele powinny odzwierciedlać podstawowe cele biznesowe. Na przykład, jeśli Twoim długoterminowym celem jest zostanie CPA, Twój podstawowy cel biznesowy powinien być jasny. Posiadanie jasnego celu biznesowego pomoże ci podejmować świadome i rozsądne decyzje w planowaniu biznesowym.
Ustalenie strategii przepływów pieniężnych
Niezależnie od celu długoterminowego, ważnym pierwszym krokiem do sukcesu jest ustanowienie strategii przepływów pieniężnych. Pomoże Ci to być na bieżąco z oczekiwaniami dotyczącymi przychodów i wydatków oraz zapobiegnie wyczerpaniu pieniędzy w Twojej firmie. Dobrym pomysłem jest również okresowe przeglądanie strategii przepływów pieniężnych, aby upewnić się, że pozostajesz na dobrej drodze. Przychody powinny być głównym źródłem dochodu Twojej praktyki. Jeśli nie jesteś w stanie zwiększyć przychodów, może to oznaczać, że borykasz się z problemami w innym obszarze swojej działalności — lub nawet w podstawowej działalności. Na przykład, jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów na Amazonie, dobrym pomysłem byłoby przetestowanie nowego produktu i sprawdzenie, jak się sprawdza. Jeśli sprzedajesz używane książki, dobrym pomysłem byłoby przetestowanie nowej strategii marketingowej używanych książek.